Egy fiatal férfi és fiatal nő portréja, akik fizikailag közel állnak egymáshoz

A pénisz és a fallosz kultúrtörténete

  • A pénisz az erkölcstörténet és a vallástudomány tárgya
  • Fallosz = felálló pénisz
  • A vitalitás és az erő jele
  • Emancipációs mozgalom: a péniszt a nők elleni fegyverként határozta meg
  • Fegyverként való tényleges használat háborús övezetekben civil női lakosság ellen (elrendelt nemi erőszak)
  • a vallásokban a negatív hatalom szimbólumaként is (pl. erős ördög a kereszténységben)
  • mint alkotó eszköz és a harci hatalom szimbóluma

A pénisz kultúrtörténete - háttér

A pénisz kultúrtörténete a szokástörténet és a vallástudomány része. Szigorúan véve a falloszról van szó, mint a péniszről erekcióban. A téma kiterjedt mérlegelése túllépne a rendelkezésre álló tereken, hacsak valaki nem hajlandó egy egész könyvtárat megtölteni vele. Ezért csak egyéni szempontokat lehet megvizsgálni.

Michelangelo által készített meztelen Dávid szobor

A pénisz és a fallosz szimbolikája

A történelmi ív a fallosz, mint a vitalitás és hatalom jele, őskori szimbolikájától a hetvenes évekre tehető emancipációs csúcsszakasz ideológiai harcaiig húzódik. A radikális feminizmus, hogy csak a Mary Daly nevet említsem, a falloszt a megvívandó patriarchátus, azaz a férfiuralom kifejezéseként azonosította. Utólag visszagondolva ez a nézőpont alig különbözött a megrögzött macsók attitűdjétől – a férfi magát a fallosz segítségével határozza meg. Ellenkező esetben "buzi" lenne. Az "igazi férfi" e meghatározás szerint vadász, prédája nők, és "lándzsájával" vagy "lándzsájával" öli meg őket, mindkettő gyakori eufemizmus a falloszra. A feminizmus szélsőséges megnyilvánulásai ugyanúgy értelmezik a péniszt - mint fegyvert, amelyet a férfi a nő ellen mutat, és amelyet a társadalomnak hatástalanítania kell.


A pénisz mint fegyver

Valójában ezt az értékelést nem lehet teljesen elvetni. A fallosz fegyverként való felhasználása a hadviselésben gyakran dokumentálható: például Kuvait 1991-es Irak megszállása idején, 1992-ben a jugoszláv konfliktusban főleg muszlim nőket ért, 1994-ben Ruandában a tuszi lakosság lemészárlása során. , a még mindig folyamatban lévő Fighting in the Congo (2008) során. Figyelemre méltó, hogy ezekben az esetekben a modern hatalmi politika egy mitikus szinttel párosulni látszik – aki „tulajdonolja” és megalázza a nőket, az birtokolja és leigázza az országot.


Női pénisz rögzítése

A péniszrögzítés azonban semmiképpen sem pusztán férfi tulajdonság. Ha valaki egy olyan rendkívül sikeres tévésorozatot, mint a "Sex and the City" a szociális érzékenység szeizmométerének fog fel, akkor a posztfeminista időkben úgy tűnik, hogy egyértelműen a női péniszhez kötődött. Nem lehet másképp megmagyarázni, hogy ennek a televíziós sorozatnak a főszereplői miért használják körülbelül tíz másodpercenként a „kakas” szót a férfi nemi szervére. Ebből a kezdeti megfontolásból egy tény világossá válik a pénisz kultúrtörténete szempontjából: a pénisz vagy fallosz jelentése alig változott. Az egyetlen dolog, ami változott az évezredek során, az az értékelése. Téves azonban az a vélemény, hogy a 20. század végének feminista hatások által befolyásolt kiváltsága volt a falloszt negatív előjelekkel ellátni.


A pénisz és a fallosz jelentősége a vallásban és az ókorban

A kereszténység szexuálisan ellenséges - vagy legalábbis szexuálisan bizalmatlan - túljátszhatatlan hajlamaival a férfitagban többször is felismerte az emberi nyomorúság fizikai kifejeződését a földi lét könnyeinek völgyében. Az ördög megfelelően fel volt ruházva a potencia tulajdonságaival. Ezek közé tartozik a kecskeláb, valamint a fallosz, amelyet gyakran ábrázolnak. A férfi fallikus szorongás szélsőséges példája a görög Atya Origines, aki fiatalon "totális műtéten" esett át magán.

A kőkorszaki festményeken már felálló péniszű figurák is megtalálhatók. Egyes vonalak az ejakulált spermát ábrázolják.A sámánok vagy törzsi varázslók ábrázolásában a fallosznak életerőt és erőt kellett jelentenie. Mint fentebb már világossá vált, ezt a két kifejezést következetesen regisztrálni kell. Mivel az ábrázolt szertartások a vadászati sikert szolgálták, a „termékenység”, az „élet” és a „túlélés és állandóság” összetett jelentése is hozzájuk kötődik. A fallosz a mítosz szintjén önmagában a teremtő eszköz. Amikor Kronos görög isten sarlóval kinyírja apját, Uránuszt, nagyon alapvető fizikai szinten veszi át a hatalmat.

A hinduizmus a lingát, Shiva isten falloszszimbólumát a kultuszimádat tárgyaként ismeri. Az ókori egyiptomi festményeken és domborműveken felálló tagokkal rendelkező istenségek láthatók. Még az ókori egyiptomi obeliszkeket is fallikus szimbólumokként értelmezik. Az Ozirisz-kultusz mindenekelőtt szorosan kapcsolódott a falloszszimbolikához. Az ókori Görögországban Demeter és Dionüszosz termékenységi kultuszát kell itt megemlíteni. Priapus szobrait fallosszal ábrázolták, a vígjátékokban pedig olyan színészek szerepeltek, akik az erekciós pénisz túlméretezett másolatait viselték.

A kereszténységgel a fallikus szimbolika eltűnt a démoni, éjszakai vagy ördögi háttérben. A férfi szemérem régiója viszont erősen hangsúlyos volt a divatban - a lansquenet ruházatában lévő ékszer a fallosz kettős funkciójára utal - véd a szerencsétlenségtől és szimbolizálja az embert - és ezért a harci vitézséget.

A weboldalon található szövegeket automatikusan lefordították német nyelvről. Az eredeti szöveg megtalálható a következő címen: www.penimaster.de/Penis/penis-kulturgeschichte.html